Cześć! Od jakiegoś czasu pracuję nad grą platformową. Projekt rozwija się powoli. Mam już kilka ciekawych mechanik i przeciwników, więc pora podzielić się postępami.
Przeciwnicy
W grze pojawiło się trzech unikalnych wrogów, każdy z własnym zachowaniem:
- Ghoul
- Gdy gracz znajdzie się w jego zasięgu, zaczyna go śledzić i atakuje bez wahania.
- Idealny do tworzenia napięcia, bo wymaga ucieczki lub szybkiego rozprawienia się z nim.
- Rat
- Prosty przeciwnik patrolujący teren.
- Gdy zobaczy gracza w swoim małym polu widzenia, rusza w jego stronę i atakuje.
- Nie potrafi skakać, co czyni go mniej groźnym, ale w zamkniętych przestrzeniach potrafi być problematyczny.
- Spitter
- Zachowuje dystans – gdy gracz znajdzie się w jego zasięgu, podchodzi bliżej, ale nie za blisko.
- Po chwili przygotowania strzela w stronę gracza.
- Dobrze sprawdza się jako wsparcie dla innych wrogów.
Filmik prezentujący Shooter`a i przeciwników.
Pułapki
Nie mogło zabraknąć elementów otoczenia, które utrudniają życie:
- Spikes
- Klasyczna pułapka. Jeśli gracz na nią wejdzie, otrzymuje obrażenia.
- Spikes Ejector
- Animowana pułapka, która co kilka sekund wysuwa ostrza.
- Jeśli gracz wejdzie w wysunięte ostrza – otrzymuje obrażenia. Jeśli nie, pułapka jest nieszkodliwa.
- Dodaje dynamiki i zmusza gracza do obserwacji otoczenia.
Filmik prezentujący Swordsman`a i pułapki.
Grywalne postacie
- Shooter
- Postać wyposażona w broń palną.
- W planach: towarzysz w postaci psa, który będzie podążał za graczem i atakował przeciwników jeśli będą w jego zasięgu.
- Swordsman
- Postać walcząca wręcz z dwoma różnymi atakami:
- Jeśli stoi w miejscu, zadaje większe obrażenia.
- Jeśli jest w ruchu, zadaje mniejsze obrażenia, ale może atakować w biegu.
- Mechanika w trakcie dopracowywania.
- Postać walcząca wręcz z dwoma różnymi atakami:
W powyższych filmikach są widoczne wyżej wymienione postacie.
Neutralne moby
Dla urozmaicenia świata dodałem neutralne zwierzęta:
- Lisy, jelenie i ptaki – nie atakują gracza, ale można je zabić.
- Tworzą klimat i sprawiają, że świat wydaje się bardziej żywy.
Filmik prezentujący moby.
Plany na przyszłość
- Wprowadzenie psa dla Shootera – chcę, żeby pełnił rolę wsparcia w walce i dodawał element strategiczny,
- Dopracowanie mechanik Swordsman’a,
- Dodanie bardziej skomplikowanych pułapek, np. zapadni czy min, które aktywują się pod ciężarem gracza,
- Rozwój postaci, unikalne umiejętności do postaci,
- Bossowie,
- Neutralne zachowania zwierząt aby niektóre mogłyby reagować na obecność gracza – uciekać, podążać za nim lub szukać schronienia,
- Efekty dźwiękowe do mobów i otoczenia,
- Sekretne miejsca,
- Mapy
- Rozważam 2 opcje:
- Generowane poziomy aby każdy był inny
- Duże rozbudowane mapy
- Rozważam 2 opcje:
- …
To tyle na dziś! Gra nabiera kształtów, a każda nowa mechanika dodaje jej charakteru. Jest to projekt szufladowy, więc nie wiem, kiedy i czy w ogóle ujrzy światło dzienne, ale na pewno daje mi mnóstwo wiedzy i frajdy z tworzenia. 😊