Devlog #1: Postępy przy tworzeniu gry 2D

Cześć! Od jakiegoś czasu pracuję nad grą platformową. Projekt rozwija się powoli. Mam już kilka ciekawych mechanik i przeciwników, więc pora podzielić się postępami.


Przeciwnicy

W grze pojawiło się trzech unikalnych wrogów, każdy z własnym zachowaniem:

  1. Ghoul
    • Gdy gracz znajdzie się w jego zasięgu, zaczyna go śledzić i atakuje bez wahania.
    • Idealny do tworzenia napięcia, bo wymaga ucieczki lub szybkiego rozprawienia się z nim.
  2. Rat
    • Prosty przeciwnik patrolujący teren.
    • Gdy zobaczy gracza w swoim małym polu widzenia, rusza w jego stronę i atakuje.
    • Nie potrafi skakać, co czyni go mniej groźnym, ale w zamkniętych przestrzeniach potrafi być problematyczny.
  3. Spitter
    • Zachowuje dystans – gdy gracz znajdzie się w jego zasięgu, podchodzi bliżej, ale nie za blisko.
    • Po chwili przygotowania strzela w stronę gracza.
    • Dobrze sprawdza się jako wsparcie dla innych wrogów.

Filmik prezentujący Shooter`a i przeciwników.


Pułapki

Nie mogło zabraknąć elementów otoczenia, które utrudniają życie:

  1. Spikes
    • Klasyczna pułapka. Jeśli gracz na nią wejdzie, otrzymuje obrażenia.
  2. Spikes Ejector
    • Animowana pułapka, która co kilka sekund wysuwa ostrza.
    • Jeśli gracz wejdzie w wysunięte ostrza – otrzymuje obrażenia. Jeśli nie, pułapka jest nieszkodliwa.
    • Dodaje dynamiki i zmusza gracza do obserwacji otoczenia.

Filmik prezentujący Swordsman`a i pułapki.


Grywalne postacie

  1. Shooter
    • Postać wyposażona w broń palną.
    • W planach: towarzysz w postaci psa, który będzie podążał za graczem i atakował przeciwników jeśli będą w jego zasięgu.
  2. Swordsman
    • Postać walcząca wręcz z dwoma różnymi atakami:
      • Jeśli stoi w miejscu, zadaje większe obrażenia.
      • Jeśli jest w ruchu, zadaje mniejsze obrażenia, ale może atakować w biegu.
    • Mechanika w trakcie dopracowywania.

W powyższych filmikach są widoczne wyżej wymienione postacie.


Neutralne moby

Dla urozmaicenia świata dodałem neutralne zwierzęta:

  • Lisy, jelenie i ptaki – nie atakują gracza, ale można je zabić.
  • Tworzą klimat i sprawiają, że świat wydaje się bardziej żywy.

Filmik prezentujący moby.


Plany na przyszłość

  • Wprowadzenie psa dla Shootera – chcę, żeby pełnił rolę wsparcia w walce i dodawał element strategiczny,
  • Dopracowanie mechanik Swordsman’a,
  • Dodanie bardziej skomplikowanych pułapek, np. zapadni czy min, które aktywują się pod ciężarem gracza,
  • Rozwój postaci, unikalne umiejętności do postaci,
  • Bossowie,
  • Neutralne zachowania zwierząt aby niektóre mogłyby reagować na obecność gracza – uciekać, podążać za nim lub szukać schronienia,
  • Efekty dźwiękowe do mobów i otoczenia,
  • Sekretne miejsca,
  • Mapy
    • Rozważam 2 opcje:
      • Generowane poziomy aby każdy był inny
      • Duże rozbudowane mapy

To tyle na dziś! Gra nabiera kształtów, a każda nowa mechanika dodaje jej charakteru. Jest to projekt szufladowy, więc nie wiem, kiedy i czy w ogóle ujrzy światło dzienne, ale na pewno daje mi mnóstwo wiedzy i frajdy z tworzenia. 😊
Scroll to top